تحصیل در آلمان یا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در آلمان یا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در آلمان یا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در آلمان در مقابل تحصیل در ایتالیا

بر کسی پوشیده نیست که تحصیل در یک کشور متفاوت می تواند تجربه ای غنی باشد. اگر تصمیم دارید که تحصیلات عالی خود را در یکی از دانشگاه های اروپایی دنبال کنید، تصمیم درستی گرفته اید. با این حال، اروپا گسترده است و دانشجویان اغلب برای انتخاب بین تحصیل در ایتالیا و آلمان دچار مشکل هستند. این مقاله برخی از عوامل کلیدی را که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید، بررسی می کند.


چرا تحصیل در ایتالیا و آلمان؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید در ایتالیا یا آلمان تحصیل کنید. برای شروع، هر دو کشور دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهانی هستند که کیفیت آموزشی بالایی را ارائه می دهند. علاوه بر این، تحصیل در هر یک از این کشورها می تواند به شما امکان یادگیری یک زبان جدید را بدهد.  بیایید تمام عوامل مختلفی را که می تواند بر تصمیم شما برای تحصیل در آلمان یا ایتالیا تأثیر بگذارد، بررسی کنیم.

 

هزینه های تحصیل


یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب کشور برای تحصیل باید در نظر گرفت، هزینه های تحصیل آن است. در ایتالیا، شهریه دانشگاه بسته به دانشگاه انتخابی و برنامه تحصیلی متفاوت است. متوسط هزینه تحصیل برای برنامه های کارشناسی (لیسانس) در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 900 تا 4000 یورو است. در آلمان، هزینه های تحصیل برای همه در اکثر دانشگاه های دولتی، حتی برای دانشجویان بین المللی، کاملا رایگان است.

با این حال، دانشجویان همچنان باید هزینه ای بین 200 تا 500 یورو بپردازند. این شامل هزینه های اداری، عضویت در اتحادیه دانشجویی و حمل و نقل عمومی محلی می شود.

هزینه زندگی

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت هزینه های زندگی است. در ایتالیا، هزینه زندگی بسته به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید متفاوت است. می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ماهانه بین 600 تا 900 یورو برای اجاره، غذا، حمل و نقل و سایر خدمات هزینه کنید. در آلمان، هزینه زندگی کمی بالاتر است، به طوری که میانگین هزینه های دانشجویی بین 800 تا 1000 یورو در ماه است.


درصد قبولی دانشگاه

 

در مورد نرخ پذیرش دانشگاه، ایتالیا و آلمان کاملاً متفاوت هستند. در ایتالیا متوسط نرخ پذیرش برای دانشگاه ها بین 34 تا 45 درصد است. این درصدها به این معنی است که حتی اگر نمره خیلی بالایی هم نداشته باشید، شانس خوبی برای ورود به دانشگاه های ایتالیا دارید.در طرف مقابل، آلمان به دلیل شهریه رایگان بسیار رقابتی است. اگر نمرات بالاتر از حد متوسط داشته باشید، شانس شما برای ورود به دانشگاه های آلمان بسیار بالا خواهد بود. اما اگر صلاحیت پذیرش در دانشگاه های آلمان را ندارید، راه های دیگری برای افزایش شانس شما وجود دارد، مانند گذراندن دوره مقدماتی برای یک سال.

 

امکان کار در حین تحصیل

 

در ایتالیا، دانشجویان خارجی می توانند تا 20 ساعت در هفته بدون هیچ محدودیتی کار کنند.و  دانشجویان بین المللی که می خواهند بیش از زمان مجاز کار کنند باید مجوز تحصیل خود را به مجوز کار تبدیل کنند. در آلمان، این قانون کمی ساده تر است. همه دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) به مدت 240 روز در سال یا به صورت تمام وقت (40 ساعت در هفته) به مدت 120 روز در سال بدون نیاز به مجوز کار اضافی کار کنند.

 

مالیات

 

در آلمان و ایتالیا، میزان مالیاتی که باید بپردازید به درآمد شما بستگی دارد. در آلمان، اگر درآمد شما کمتر از 9744 یورو در سال باشد، دستمزد شما معاف از مالیات است. هنگامی که شروع به دریافت بالاتر از این مقدار کنید، مالیات بر درآمد شما بین 14٪ تا 45٪ خواهد بود. در ایتالیا، از زمانی که شروع به کسب درآمد کنید، حدودا بین 23 تا 43 درصد مالیات به شما تعلق می گیرد. با این حال، به خاطر داشته باشید که اینها فقط نرخ های عمومی هستند و وضعیت مالیاتی خاص شما ممکن است متفاوت باشد.

 

پیش نیاز های ویزا

 

در مورد شرایط ویزا، ایتالیا و آلمان تفاوت چندانی با هم ندارند. برای تحصیل در هر دو کشور، به مدارک استانداردی مانند نامه پذیرش از دانشگاه، تسلط به زبان انگلیسی یا زبان محلی (بسته به رشته تحصیلی)، پوشش بیمه پزشکی کافی، و اثبات بودجه کافی نیاز دارید.

 

تمکن مالی نکته ای است که آلمان و ایتالیا با هم تفاوت دارند. ایتالیا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهد ثابت کنند که حداقل 5824.91 یورو در سال در یک حساب بانکی ایتالیایی دارند، در حالی که آلمان تقریباً دو برابر آن را نیاز دارد، که می شود 10332 یورو در سال در قالب یک حساب مسدود شده.

راهی برای زندگی و کار پس از فارغ التحصیلی

چشم انداز دانشجویان بین المللی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان شغلی کسب کنند بسیار مثبت است. دانشجویان می توانند 18 ماه پس از فارغ التحصیلی در کشور بمانند، بنابراین زمان کافی برای یافتن یک موقعیت تمام وقت و دریافت مجوز اقامت مرتبط با کار وجود دارد.
این وضعیت برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا دلگرم کننده نیست، به خصوص اگر فقط مدرک لیسانس خود را دریافت می کنید. متأسفانه ایتالیا فقط به کسانی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارند اجازه کار می دهد. اقامت در کشور و کار تا 12 ماه. بنابراین، اگر فقط مدرک لیسانس خود را در ایتالیا می گیرید، باید قبل از کار، مدرک کارشناسی ارشد خود بگیریدالبته درصورتی که بخواهید در این کشور بمانید.

 

تعداد دانشجویان بین المللی

 

آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی در اروپا است و بیش از 350000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آلمان ثبت نام کرده اند. این رقم بیش از 90 درصد از تعداد دانشجویان بین المللی در ایتالیا است که در حال حاضر حدود 32000 نفر هستند. اگر به دنبال محیطی متنوع تر هستید، آلمان قطعا بهترین گزینه برای شماست.

 

موقعیت مکانی

 

آلمان کشوری بزرگ واقع در اروپای مرکزی با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت است. در همین حال، ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است و بیش از 60 میلیون نفر جمعیت دارد. از آنجایی که هر دو کشور در اروپا قرار دارند، شانس خوبی برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف برای تعطیلات آخر هفته دارید.

امنیت

 

ایتالیا و آلمان محیطی امن و دوستانه را برای دانشجویان خود فراهم می کنند. البته، نرخ جرم و جنایت در شهرهای بزرگتر مانند برلین یا رم بالاتر است. ایتالیا از نظر بلایای طبیعی بیشتر در معرض خطرات مانند آتشفشان زنده و زلزله است. با این حال، ایتالیا خدمات اضطراری مناسبی برای رسیدگی به هرگونه بلایای احتمالی دارد.

 

سیستم سلامت

 

سیستم های مراقبت های بهداشتی در آلمان و ایتالیا کاملاً متفاوت است. در آلمان همه باید از بیمه های دولتی یا خصوصی پوشش بیمه درمانی اجباری داشته باشند. شما می توانید بدون هزینه اضافی در کشور به هر پزشک یا متخصصی مراجعه کنید. در ایتالیا، سیستم مراقبت های بهداشتی توسط خدمات بهداشت ملی این کشور تامین می شود. این سیستم همچنین با قیمت یارانه ای 149 یورو در سال در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

 

قابلیت استخدام پس از فارغ التحصیلی

 

در آلمان، دانشجویان بین المللی به دلیل اقتصاد عالی این کشور بسیار مورد توجه کارفرمایان هستند. یک مطالعه توسط Eurostat نشان داد که بیش از 80٪ از افراد شاغل فارغ التحصیل از دانشگاه های آلمان هستند.


در ایتالیا ، برای به دست آوردن شغل پس از فارغ التحصیلی به عنوان یک زندگی بین المللی ، باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشید. کسانی که فقط مدرک لیسانس دارند باید به دریافت مدرک فوق لیسانس ادامه دهند که زمان و هزینه بیشتری می طلبد.

 

مانع زبان

 

اگر به دنبال تحصیل در کشوری هستید که زبان انگلیسی در آن زبان اصلی کشور نیست، آلمان گزینه بهتری نسبت به ایتالیا است. بسیاری از رشته های دانشگاهی در آلمان به زبان انگلیسی به خصوص در مقطع کارشناسی تدریس می شوند. در ایتالیا، اکثر برنامه‌های دانشگاهی فقط رشته ‌هایی را به زبان ایتالیایی ارائه می‌دهند، حتی اگر روند فعلی در دسترس بودن بیشتر برای بین‌المللی‌ها با تعداد فزاینده ‌ای از برنامه‌های تحصیلی انگلیسی در این کشور وجود دارد. با این حال، ممکن است به این معنی باشد که قبل از ثبت نام در دانشگاه در آنجا باید به زبان ایتالیایی مهارت داشته باشید.

 

آب و هوا



آب و هوا در آلمان و ایتالیا بسته به منطقه می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، هر دو کشور به طور کلی زمستان های خنک و تابستان های گرم دارند. آلمان از نظر میزان بارندگی بیشتر از ایتالیا می‌بارد. و تابستان در ایتالیا نسبت به آلمان گرمتر است.



فرهنگ

آلمان و ایتالیا دو کشور بسیار غنی در زمینه فرهنگ هستند. می توانید باغ های آبجو سنتی، بازارهای کریسمس و Oktoberfest در آلمان را تجربه کنید. در همین حال، می توانید از معماری زیبا، غذاهای فوق العاده و سبک زندگی پر جنب و جوش در ایتالیا لذت ببرید.

 

خب حالا کدوم کشور انتخاب بهتریه؟


بستگی به این دارد که شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی به دنبال چه چیزی هستید. اگر می خواهید در کشوری با هزینه زندگی کمتر و فرهنگ غنی تحصیل کنید، ایتالیا بهتر است. با این حال، اگر به دنبال تحصیل بدون شهریه در محیط های متنوع و چشم انداز شغلی بهتر پس از فارغ التحصیلی هستید، باید تحصیل در آلمان را انتخاب کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

تحصیل در آلمان یا تحصیل در ایتالیا تحصیل در آلمان یا تحصیل در ایتالیا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان